Одним з індикаторів якості освіти є успішність учнів. Раз на три роки цей показник вимірюється у 15-річних підлітків із різних країн світу, щоб зрозуміти основні тенденції.
Згідно з рейтингом PISA, найкращими у світі визнано школярів із Сінгапуру, повідомляє «Закон і Бізнес» з посиланням на Бі-Бі-Сі.
На цей раз у дослідженні брала участь 81 країна. Традиційно високі місця у рейтингу займають азійські держави, і цього року, крім Сінгапуру, сильні результати показали китайський анклав Макао, Тайвань, Японія та Південна Корея. Першим серед європейських країн знову стала Естонія.
Автори дослідження зазначають, що останніми роками загальні результати з усіх предметів, які досліджувалися, — читання, математики, природознавства — погіршилися. У 2022 році зниження показників було безпрецедентним, йдеться у доповіді ОЕСР.
Результати цього дослідження показують, що порівняно з 2018 роком успішність учнів, що брали участь у ньому, впала на 10 балів за читанням і майже на 15 — з математики. Таке погіршення показників можна порівняти зі втратою «трьох чвертей навчального року», йдеться у доповіді PISA. За словами авторів, його «лише частково можна пояснити пандемією Covid-19».
Показники з читання та природознавства знижувалися і до пандемії.
Число школярів, які складають тести PISA у кожній країні чи регіоні, варіюється залежно від чисельності населення. У програмі 2022 року взяло участь близько 700 тис. учнів.
Протягом багатьох років єдиною африканською країною, яка брала участь у дослідженні, був Туніс. Але з 2018 року він відсутній у списку країн-учасниць.
У 2009 році представником Китаю став Шанхай, а пізніше до нього приєдналися інші великі міста та регіони країни: Пекін, Цзянсу та Гуандун. Минулого разу Китай виявився найкращим у всіх трьох категоріях дослідження, але у тестуванні 2022 року він не брав участі.
Як показують результати PISA, у 2022 році хлопчики перевершили дівчаток з математики на 9 балів, але дівчатка перевершили хлопчиків за читанням на 24 бали. При тому, що успішність учнів обох статей загалом знизилася.
Аналітики PISA також виявили, що учні-неіммігранти, як правило, перевершують іммігрантів з трьох предметів у більшості країн-учасниць, хоч і не в усіх із них. Школярі-іммігранти, як правило, менш забезпечені, ніж їхні однолітки, які народилися у своїх країнах.
Школярі з України (у дослідженні брали участь 18 з 27 регіонів нашої країни) за всіма трьома показниками показали результати «нижчими за середні» — на рівні школярів з Туреччини (38 місце) та Брунея (39), але вищі за показники представників Молдови та Казахстану. Оскільки у дослідженні брали участь не всі області, то до загального рейтингу українських школярів не включили.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном