Укр Рус

Як будувати ефективне навчання на засадах взаємоповаги: поради для вчителів

28 вересня 2022 239 Друк
Як будувати ефективне навчання на засадах взаємоповаги: поради для вчителів

Аби освітній процес був максимально ефективним ваговим моментом є створення сприятливої атмосфери в класі, що базується на засадах взаємоповаги, взаєморозуміння та взаємодопомоги. Й головним творцем такого простору виступає вчитель. Як стати авторитетом в класі та вибудувати довірливі відносини з учнями розповідала викладачка біології та природничих наук, координаторка навчання для підтримки вчителів та директорів у Ванкувері (Канада) Сара Маршал під час вебінару від ГО “Смарт освіта” в співпраці з канадськими та австралійськими педагогами. 

Вона зауважила, що успішність класу напряму залежить від взаємин між усіма учасниками освітнього прогресу. Учням важливо бачити перед собою особистість, з якою приємно взаємодіяти, а вже потім вчителя, що навчає.

Найголовнішим секретом управління класом на думку експерта є володіння інформацією про кожного учня в класі. На перших етапах знайомства з дітьми можна поставити їм наступні питання:

  • Як тобі подобається, щоби тебе називали (вимова імені та/або прізвисько)?
  • Чим ти цікавишся?
  • Яка пісня тобі подобається?
  • У тебе є брати чи сестри? Якого віку?
  • Ти маєш власний комп’ютер? Якщо ні, то скільки людей працюють за одним комп’ютером у вашому домі?
  • Чи є щось, що я маю знати й що може впливати на твоє навчання – робота, спорт, виклики? Скільки годин на тиждень?
  • Про що конкретно ти хотів/хотіла би дізнатися більше з цього предмета?
  • Що тебе більше відволікає – звуки чи рухи?
  • Як тобі краще навчатися – на практиці, читаючи, слухаючи, самому / самій, у малих групках?
  • Що тобі подобається в навчанні?
  • Що для тебе складно в навчанні?
  • Яким, на твою думку, має бути хороший учитель/учителька?
  • Мені подобається, коли вчитель/учителька… Мене непокоїть, коли вчителька / вчитель…
  • Опиши щось цікаве, що ти робив/-ла в школі.
  • Як тобі подобається отримувати зворотний зв’язок?
  • Якщо я помічу, що ти не дотримуєшся котроїсь із класних домовленостей, як би ти хотіла / хотів, щоби я про це повідомив/-ла?
  • Наскільки ти любиш читати за шкалою від 1 до 5? (1 – не любиш, 5 – обожнюєш)
  • Як ти оцінюєш свої навички читання за шкалою від 1 до 5? (1 – погано читаю, 5 – прекрасно читаю)
  • Розкажи мені про щось, чим ти пишаєшся.
  • Чи є в тебе риса характеру, яка створює тобі проблеми? Поясни.
  • Ким би ти хотіла / хотів стати – видатним музикантом, спортсменкою, науковцем, політикинею, підприємцем, письменницею тощо? Поясни.
  • Що ще ти міг / могла би розповісти про себе, що допоможе мені краще тебе навчати?

Підпишіться на email розсилку!

Експерт зазначає, що проявляючи зацікавленість та ставлення до учнів як до дорослих, учитель відбудовує довірливі стосунки з ними і, відповідно, подає їм приклад поважливого ставлення до інших людей. 

Встановленню довірливих взаємин між вчителем та учнями сприяє постійна комунікація між ними на теми, що не стосуються навчання. Добре, коли вчитель перед початком уроків розпитує дітей, який настрій вони мають, що цікавого сталося за період, коли вони не бачились, які успіхи у позашкільних секціях мають діти тощо. Така зацікавленість дорослого до особистості дитини обов’язково сприятиме встановленню доброзичливих взаємовідносин між ними. 

Аби не налаштувати дітей проти себе, вчителю краще уникати:

  • публічного покарання учнів за щось – методика “поганого поліцейського” дуже рідко спрацьовує;
  • колективного покарання, коли, наприклад, винні кілька учнів, а покарання відбуває весь клас;
  • публічного називання імен;
  • боротьби за владу.
Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Опитування
Як ви оцінюєте роботу Шкарлета С.М.
Голосувати

Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача