UA Рус

Як навчити дитину безпечно користуватися інтернетом: корисні вправи та ігри

Як навчити дитину безпечно користуватися інтернетом: корисні вправи та ігри

Інтернет – це простір для навчання, спілкування та розваг, який одночасно становить небезпеку для його користувачів, особливо для дітей. З метою убезпечення дитини від загроз в інтернеті важливо пояснити їй головні правила безпечного спілкування. Інформаційно-освітня компанія STOP_SEXтинг запропонувала користі вправи та ігри, які підходять для дітей шкільного та підліткового віку.

Вправа №1 «Врятувати Гуглика» (для дітей молодшого шкільного віку)

Ознайомте дитину з ситуацією, з якою стикнувся Гуглик і шлях вирішення проблеми. Якщо дитина згодна, вона показує «лайк», якщо ні – «дизлайк». На роздум надається 20-30 секунд. Якщо дитині складно відповісти, допоможіть їй, поясніть, що не зрозуміло.

Приклади проблем:

  1. «Гуглик спілкується в чаті і його онлайн-знайомий просить поділитися з ним домашньою адресою. Гуглик довго вагався, але все ж написав йому точну адресу, де проживає. Як вважаєш, чи правильно вчинив Гуглик?»
  2. «Під час перегляду мультфільму, відео раптово перервалось і на екрані з’явилось зображення частково оголених людей. Гуглик перелякався і розповів про це батькам. Як вважаєш, чи правильно він вчинив?»
  3. «Онлайн-друг просить Гуглика скинути фото з ванної. Наш герой довго вагався, але вирішив не надсилати таку фотографію. Чи правильно він вчинив?»
  4. «До Гуглика в друзі додається новий користувач. Зайшовши на його сторінку, наш герой помітив, що в цього користувача немає жодних фотографій, а в описі профілю написано декілька слів незнайомою мовою. Гуглик відхилив запит, але після цього відчував себе кепсько, адже думав, що ця людина просто хотіла дружити. Чи правильно зробив Гуглик, що не прийняв запит у друзі?»
  5. “Інтернет-знайомий Гуглика, з яким вони познайомились в онлайн-грі, пропонує йому зустрітися в реальному житті, при цьому він наполягає, щоб Гуглик не розповідав про цю зустріч батькам. Гуглик послухався друга і пішов на цю зустріч таємно. Чи правильно він вчинив?»
Підпишіться на email розсилку!

Правильні відповіді і роз’яснення:

1 Дизлайк. Домашня адреса входить до приватної інформації, якою не варто ділитися в Інтернеті, а особливо в чатах з людьми, яких ми не знаємо в реальному житті.
2 Лайк. В Інтернеті, як і в реальному житті, слід повідомляти батькам або іншим дорослим про те, що з нами трапляється, особливо якщо нас щось налякало/засмутило, тощо.
3 Лайк. Надсилати фотографії з ванної або частково оголені – небезпечно, адже їх неможливо буде видалити в іншої людини і ніколи не знаєш, куди вони можуть потрапити далі, – твоїм знайомим чи однокласникам, а може і стороннім людям. Також сторінку онлайн-друга може бути зламано і від його імені може писати злочинець.
4 Лайк. Перед тим, як додавати в друзі людину, слід ознайомитися з її профілем. Якщо там є щось таке, що вам не подобається або здається підозрілим – додавати цю людину в друзі не варто. Це нормально – відхиляти заявки тих людей, з якими ви не маєте бажання спілкуватися.
5 Дизлайк. Інтернет-друзі повинні залишатися інтернет-друзями, а гуляти варто тільки з тими друзями, яких ми знаємо в реальному житті. Окрім того, слід пам’ятати, що про те, що трапляється з нами в Інтернеті – слід повідомляти батькам.

Вправа №2 «Мої онлайн-друзі» (для дітей середнього шкільного віку)

Дитині слід запропонувати подумати про одного інтернет-товариша, про якого він має написати декілька фактів, що йомі відомі. По закінченню дитина має відповісти на наступні питання:

  1. Скільки років твоєму другу?
  2. Як він виглядає?
  3. Якого кольору у нього очі?
  4. Який у нього зріст?
  5. Як він\вона сміється?
  6. Де він проживає?
  7. Як добре навчається в школі?
  8. Як одягається?
  9. Як до нього ставляться твої батьки?

Якщо дитина не знає відповіді на більшість запитань, їй слід наголосити на тому, що коли ми спілкуємося в інтернеті з будь-ким, ми все одно не володіємо достовірною інформацією про цю людини, навіть якщо вона ї розповідає про деякі факти свого життя, що можуть виявитися несправжніми. Краще спілкуватися з реальним людьми.

Вправа №3 Безпечне спілкування в інтернеті (для дітей підліткового віку)

Запропонуйте дитині прослухати такі твердження:

1. Якщо я надсилаю світлини через закодовані канали в месенджерах або роблю онлайн трансляцію/ дзвінок в скайпі, то можу бути впевненим(ою), що ці матеріали неможливо записати та переслати ще комусь.

2. Надсилати свої інтимні фото небезпечно лише тоді, якщо я не знаю людину в реальному житті. Якщо наші відносини тривають кілька місяців в реальному житті, то я можу без вагань надсилати коханій людині будь-які свої фото.

Потім попросіть дитину висловити власну думку щодо наведених ситуацій. Після чого оговоріть правильні відповіді:

1.Технології розвиваються дуже швидко, тому з’являються нові шляхи копіювання матеріалів. Важливо пам’ятати, що отримувач може записати навіть вашу онлайн трансляцію, а також показувати вам неправдиве відео, видаючи його за свій (випадковий) дзвінок у скайпі чи іншій мережі.

2. Обмін власними фото/відео/текстовими матеріалами інтимного характеру із застосуванням сучасних засобів зв’язку: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж називається секстингом. Виготовлення та розповсюдження таких зображень неповнолітніми протизаконно. Крім того, є інші небезпеки: кохана людина може на вас образитися та викласти ці фото в соціальні мережі будь-якої миті; вашу сторінку можуть зламати та побачити ці фото; кохана людина може показати ваші світлини своєму другові або втратити свій телефон і ваші фото опиняться в Інтернеті.

 

 

Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:


Вам також може сподобатись

Показати більше

Нещодавні матеріали бібліотекки

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

Новина додадана до збережених

Перейти до кабінету
x
x
Статус користувача