Відповідно до листа МОН освітній процес в поточному навчальному році може бути організовано за трьома форматами: очним, дистанційним та змішаним. Як на практиці впроваджується змішаний режим та які його моделі є найпопулярнішими в українських школах розповідають на «НУШ».
У МОН зазначають, що змішаний формат навчання не закріплено в законодавстві як окрема форма здобуття освіти. Водночас він передбачає поєднання очного та дистанційного режиму в різних формах в залежності від потреб учнівства, безпекової ситуації та наявних умов в школі, що визначає школа в межах автономії.
Обираючи певний формат навчання, заклад освіти має зважати на те, що він має дати змогу досягти результатів чинних державних стандартів освіти. Водночас освітній процес у початковій школі бажано здійснювати в очній формі, з огляду на необхідність соціалізації дітей.
Виділяють декілька варіантів змішаного формату навчання:
Також виділяють основні моделі змішаного навчання:
Здебільшого в школах обирають поєднання очної форми з дистанційною, а модель обирається з урахуванням кількості місць в укритті. Перші класи переважно навчаються очно. Освітній процес може бути організовано позмінно. В деяких школах впроваджено навіть три зміни зі скороченим освітнім циклом, коли пріоритет надають предметам, які є в переліку ЗНО/НМТ.
Поширеним варіантом змішаного навчання є чергування очної та дистанційної форми (тиждень через тиждень).
Деякі школи оптимізують програми й певні предмети, як-от уроки мистецького спрямування, виносять лише на онлайн-заняття, щоби збільшити можливість викладати інші предмети в приміщенні шкіл.
Також в українських школах практикують інтеграцію деяких предметів, зокрема фізкультура й математика, англійська мова й математика, інформатика й англійська мова, фізика й біологія.
Під час організації змішаного формату навчання керівникам закладів освіти варто:
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном