В Україні зросла нестача вчителів шкіл на 10%. Про це свідчать результати дослідження PISA-2022.
Відсоток браку педагогічних працівникі збільшився з 20 до 30% порівняно з 2018 роком. Такі цифри назвали у Національному звіті PISA 2022.
Зокрема, в документі йдеться, що в Україні, як і в інших країнах організації економічного співробітництва та розвитку, нестача працівників освіти більш поширене явище, ніж невідповідна або низька кваліфікація педагогів.
"У країнах ОЕСР у 2022 р. середній 15-річний учень відвідував заклад освіти, керівник якого повідомляв, що серед їхніх учителів 52% проходили курси підвищення кваліфікації протягом трьох місяців, що передували проведенню тестування PISA", – йдеться у тексті дослідження.
Там також зазначено, що в Україні кількість таких педагогів сягає 42%, що нижче, ніж у країнах ОЕСР, проте цей рівень вищий порівняно з показниками 2018 року, коли він був 22%. В аналізі підкреслили, що жвавіше підвищують кваліфікацію вчителі шкіл, які мають вищий соціально-економічний статус або працюють у великих містах.
Таке зростання покращення компетентностей педагогів повʼязують з декількома чинниками, а саме розвитком і розширенням сфери цифрових послуг, а також розширенням кола пропозицій.
Тим не менш, кожна пʼята українська дитина вчиться у школі, директор якої вважає, що відсутність педагога на занятті, його непідготовленість, ігнорування потреб учнів, суворість або неготовність до змін впливають на навчання школярів.
Тим не менш, більша частина дітей, які відвідують заклади загальної середньої освіти зазначають, що вчителі ставляться до них доброзичливо, з повагою, цікавляться їхніми справами та переймаються, щоб у них було все добре.
Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом