Укр Рус

Сценарій першого уроку "Україна майбутнього: творимо разом!"

08 апреля 2025 460 Печать
(0)
 
 
Опубліковано:
Освітній портал op.ua
Автором статьи не является редакция сайта, поэтому все его источники относятся к автору самой статьи

Опис матерiалу

Тема уроку: "Україна майбутнього: творимо разом!"

Мета уроку:

  • Формувати почуття патріотизму та гордості за свою країну.
  • Надихнути учнів на мрії про майбутнє України та власну роль у його розбудові.
  • Підкреслити важливість знань, навчання та співпраці для досягнення спільної мети.
  • Створити позитивну та мотивуючу атмосферу на початку навчального року.
  • Розвивати творче мислення, уяву та навички комунікації.

Вікова категорія: Адаптується для початкової (спрощені завдання, більше візуалізації) та середньої/старшої школи (глибші дискусії, складніші проєкти).

Обладнання:

  • Дошка або фліпчарт, маркери/крейда.
  • Проєктор та екран (за можливості) для показу надихаючих зображень чи короткого відео.
  • Аркуші паперу (формат А4 або менші "стікери-цеглинки").
  • Кольорові олівці, фломастери.
  • Великий аркуш ватману або коробка ("Капсула мрій").
  • Карта України (фізична або інтерактивна).
  • Тиха, надихаюча фонова музика (українська інструментальна).

Хід уроку:

I. Організаційний момент (3-5 хвилин)

  • Привітання: Вчитель вітає учнів з початком нового навчального року.
    • Приклад слів: "Доброго ранку, дорогі діти! Я неймовірно радий(-а) бачити вас усіх сьогодні, в цей перший день нового навчального року. Попереду нас чекає захоплива подорож у світ знань, нові відкриття та, звісно, наша спільна праця заради майбутнього. Цей рік, як і попередні, особливий, але разом ми сила, і я вірю, що ми зможемо зробити його продуктивним та натхненним!"
  • Створення атмосфери: Коротка вправа "Посмішка по колу" або побажання один одному успіхів у новому навчальному році.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети (7-10 хвилин)

  • Вступне слово вчителя:
    • "Кожен із нас про щось мріє. Хтось мріє про нову іграшку, хтось – про подорож, хтось – про успіхи у спорті чи навчанні. А чи замислювалися ви коли-небудь, про що мріє наша країна – Україна?" (Дати можливість учням висловити кілька думок).
    • "Сьогодні ми з вами не просто почнемо новий навчальний рік. Ми спробуємо зазирнути у майбутнє. У те майбутнє нашої рідної України, яке ми з вами можемо і будемо створювати разом. Тому тема нашого першого уроку – "Україна Майбутнього: Творимо Разом!""
  • Обговорення слова "Творити": Що означає це слово? (Створювати щось нове, будувати, вигадувати, робити внесок). Як ми можемо "творити" майбутнє? (Навчанням, працею, добрими справами, мріями, допомогою один одному).

III. Основна частина (20-25 хвилин)

  • 1. Візуалізація "Україна Моєї Мрії" (5-7 хвилин)
    • Вчитель пропонує учням заплющити очі й уявити Україну через 10, 20, 30 років. Якою вона є?
    • Навідні питання:
      • Які міста ви бачите? Які вони – сучасні, зелені, зручні?
      • Які люди там живуть? Чим вони займаються? Як спілкуються?
      • Які технології використовуються?
      • Яка природа оточує міста і села?
      • Який настрій панує в цій Україні майбутнього? (Мир, радість, злагода, розвиток).
    • За бажанням: Можна увімкнути спокійну музику та/або показати кілька надихаючих фото (сучасна архітектура, інновації, щасливі люди, красиві краєвиди України).
  • 2. Інтерактивна вправа "Цеглинки Нашого Майбутнього" (15-18 хвилин)
    • Кожен учень отримує невеликий аркуш паперу ("цеглинку") або стікер.
    • Завдання: Написати або намалювати (для молодших) одну річ/ідею/якість, яку вони хочуть бачити в Україні майбутнього, або свій особистий внесок у це майбутнє.
      • Приклади: мирне небо, чисті річки, сучасні школи, нові літаки, роботи-помічники, чесність, взаємодопомога, моя майбутня професія лікаря/вчителя/інженера, я буду добре вчитися, я буду берегти природу.
    • Створення спільного проєкту:
      • (Варіант А: Стіна Майбутнього) Учні по черзі виходять до дошки/ватману і прикріплюють свої "цеглинки", символічно "будуючи" стіну або обриси карти України майбутнього. Вчитель може коментувати деякі ідеї, підкреслюючи їх важливість.
      • (Варіант Б: Капсула Мрій) Учні складають свої "цеглинки" у спеціальну коробку – "Капсулу мрій для України". Вчитель пояснює, що ці мрії – це насіння, яке проросте завдяки їхнім знанням та зусиллям. Капсулу можна зберегти в класі до кінця навчального року або довше.
    • Обговорення: Подивіться, скільки чудових ідей! Кожна ваша думка, кожна мрія – це важлива цеглинка у великій будові нашої майбутньої України. І щоб ці мрії здійснилися, нам потрібні знання, які ми здобуваємо де? (У школі).

IV. Рефлексія (5-7 хвилин)

  • Запитання для обговорення:
    • Що вам найбільше запам'яталося чи сподобалося на сьогоднішньому уроці?
    • Яку "цеглинку" для майбутнього України ви б хотіли додати ще?
    • Чому важливо не лише мріяти, а й діяти разом?
    • Як навчання в школі допоможе вам "творити" майбутнє? (Знання дають можливості, вчать мислити, співпрацювати, досягати мети).

V. Підсумок уроку (2-3 хвилини)

  • Заключне слово вчителя:
    • "Сьогодні ми з вами заклали фундамент – наші мрії про прекрасну, мирну, розвинену Україну. Пам'ятайте: майбутнє не приходить саме по собі. Його творять люди – своєю працею, своїми знаннями, своєю вірою та любов'ю. Кожен ваш успіх у навчанні, кожна добра справа, кожна нова ідея – це ваш внесок у спільну мрію. Тож нехай цей навчальний рік буде сповнений відкриттів, натхнення і кроків до України нашої мрії! Разом ми зможемо все!"
  • Побажання: Вчитель бажає учням успішного, мирного та цікавого навчального року.

Можливі адаптації:

  • Для молодших школярів: Більше малювання, менше письма. Використання пісень, віршів про Україну. Спрощені питання. Основний акцент – на позитивних образах (мир, дружба, краса природи, добрі справи).
  • Для старших школярів: Глибші дискусії про конкретні шляхи розвитку України (технології, освіта, культура, громадянське суспільство). Можна запропонувати міні-проєкти на майбутнє (наприклад, "Ідеальна школа в Україні майбутнього").

Цей сценарій дозволяє почати навчальний рік з позитивної, об'єднуючої та мотивуючої ноти, пов'язуючи процес навчання з великою метою розбудови майбутнього України.

Место в рейтинге новостей: 491 місце
Рейтинг: 0 из 5 на основе 0 оцінок
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:

Розміщуючи свою розробку в Педкласі, ви отримуєте:

  • визнання ваших знань, умінь і навичок;
  • зворотній зв'язок від спільноти освітян;
  • можливість використання матеріалів інших авторів;  
  • сертифікат про публікацію матеріалу;
Розмістити

Вам також може сподобатись

Показать больше

Подпишитесь на email рассылку!

Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом

x
x
Customer Type