Хомік Є. П. Науково-дослідницька діяльність як стимул до саморозвитку педагога й учнів / Є. П. Хомік // Педагогічний пошук. - 2020. - № 1. - С. 68–70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedp_2020_1_24.
Сучасність вимагає використання нових методів для розвитку індивідуальності дитини. Тож порушено питання дослідницього підходу в навчанні, організації науково-пошукової роботи учнів та ролі вчителя-наставника у формуванні творчої особистості.
Ключові слова: освітні технології, науково-дослідницька діяльність, формування особистості, дослідницькі навички, пізнавальний інтерес, педагогічна діяльність.
Khomik Ye. P. Research Activities as an Incentive for Teacher’s and Student’s Self-Development.
Modernity requires the use of new methods for the development of child’s personality. The article deals with the issues of the research approach in teaching, the organization of student research work and the role of the teacher-mentor in the formation of creative personality.
Key words: educational technologies, research activity, personality formation, research skills, cognitive interest, pedagogical activity.
Постановка питання. Останніми десятиліттями освіта збагачується новими технлогоіями, змінюються цілі та завдання, які постають перед нею, проте незмінно в центрі нашої уваги залишається учень. У кожного вчителя є безліч методів, які він застосовує для розвитку талановитої молоді. І кожен прагне сформувати якості юної особистості якнайкращим чином, обираючи близькі для себе й ефективні для навчання освітні технології. Серед них прагнення спрямувати учнів до самостійного опрацювання матеріалу; розвинути вміння орієнтуватися у величезному потоці інформації, що сьогодні є у вільному доступі; навчити відокремлювати головне від другорядного та логічно й послідовно викладати свої думки; заохотити до творчої діяльності й об'єктивної оцінки як своєї роботи, так і товаришів; спонукати до участі у науково-дослідній практиці.
Творчість учнів багатогранна і виявляється в різних напрямах та сферах. Однією з ефективних форм роботи з обдарованою молоддю є науково-дослідницька діяльність учнів у МАН. На сучасному етапі розвитку суспільства саме Мала академія наук створює сприятливі умови для виявлення та відбору обдарованих дітей, забезпечення духовного, інтелектуального, творчого розвитку підростаючого покоління, перед яким згодом постане питання соцального та професійного самовизначення.
Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом