Укр Рус

План уроку-тренінгу "Академія еко-супергероїв"

08 апреля 2025 367 Печать
(0)
 
 
Опубліковано:
Освітній портал op.ua
Автором статьи не является редакция сайта, поэтому все его источники относятся к автору самой статьи

Опис матерiалу

Дата проведення: Близько 15 квітня 2025 р. Клас: 1-4 класи (завдання адаптовані) Тема: День екологічних знань: Тренуємо еко-суперсили для порятунку Планети!

Мета:

  • Навчальна: Відзначити День екологічних знань через ігрову діяльність; сформувати уявлення про екологічні правила як про "суперсили", доступні кожному; навчити практичних дій (сортування сміття, економія ресурсів, дбайливе ставлення до природи) через тренувальні вправи; показати, що навіть маленькі дії мають велике значення.
  • Розвивальна: Розвивати уяву, фантазію, фізичну активність, швидкість реакції, вміння працювати в команді; стимулювати креативне мислення (вигадування імен, гаджетів); розвивати дрібну моторику.
  • Виховна: Виховувати активну життєву позицію, віру у власні сили, відповідальність за свої вчинки та їх вплив на довкілля; заохочувати до щоденних екологічних дій; формувати позитивний образ "захисника природи".

Тип уроку: Урок-гра, урок-тренінг, інтегрований урок.

Обладнання:

  • Атрибути "супергероїв" (наліпки-емблеми, паперові браслети або маски, зроблені заздалегідь або на початку уроку).
  • "Сигнал тривоги" (дзвіночок, коротка музична фраза).
  • Картинки або фігурки уявних "еко-лиходіїв" ("Сміттєвий Монстр", "Марнотрат Води", "Пожирач Енергії", "Забруднювач").
  • Матеріали для сортування (картки/предмети) та контейнери ("Силові поля для переробки").
  • Матеріали для "водної" естафети (напр., картинки кранів, тазики/відра – символічно).
  • Матеріали для "енергетичної" гри (картки з приладами/лампочками).
  • М'які м'ячики або зім'ятий папір ("шкідливе сміття").
  • Кімнатна рослина або іграшкова тваринка ("об'єкт захисту").
  • Аркуші паперу, олівці, фломастери для творчого завдання.
  • Символічні "дипломи" або медальки "Еко-Супергерой".

Хід уроку:

І. Організаційний момент. Ініціація Супергероїв (5-7 хв)

  1. Привітання.
  2. "Сигнал тривоги!": Вчитель вмикає сигнал. "Увага! Наша планета Земля у небезпеці! Їй загрожують Сміттєвий Монстр, Марнотрат Води та інші лиходії! Планеті терміново потрібні... Еко-Супергерої! Хто готовий вступити до нашої Академії?"
  3. Створення образу: Діти вигадують собі супергеройські імена (Капітан Чистота, Аква-Герл, Енерго-Мен, Флора, Фауна тощо). Вчитель роздає або допомагає зробити прості атрибути (емблеми, браслети). "Тепер ви – курсанти Академії Еко-Супергероїв!"

II. Мотивація навчальної діяльності (3-5 хв)

  1. Представлення "лиходіїв": Коротко показати картинки або описати, яку шкоду роблять "лиходії" (забруднюють, марнують ресурси).
  2. Постановка мети: "Сьогодні в нашій Академії ми будемо тренувати спеціальні суперсили, щоб дати відсіч цим лиходіям і врятувати нашу Планету! Кожна суперсила – це корисна еко-звичка! Готові до тренувань?"

III. Основна частина: Тренування Суперсил (20-25 хв)

(Кожен модуль – це тренування однієї "суперсили")

Модуль 1: "Суперсила Сортування!" (Проти Сміттєвого Монстра)

  1. Тренувальна вправа-гра "Знешкодь Сміттєвого Монстра":
    • Завдання: "Монстр все переплутав! Треба швидко розкласти сміття по правильних контейнерах, щоб позбавити його сили!"
    • Дія: Команди або окремі "супергерої" на швидкість сортують предмети/картки у відповідні контейнери ("Силові поля"). (Адаптація: 1-2 кл. – простіші категорії; 3-4 кл. – складніші, обговорення небезпечних відходів – батарейки, лампочки).
    • Підсумок модуля: "Силу сортування здобуто! Тепер сміття не шкодитиме, а перетвориться на нові корисні речі!"

Модуль 2: "Суперсила Водо-Блискавка!" (Проти Марнотрата Води)

  1. Тренувальна вправа "Естафета 'Закрий Кран!'":
    • Завдання: "Марнотрат Води повідкривав усі крани! Треба швидко їх закрити!"
    • Дія: Діти шикуються в команди. По черзі долають прості перешкоди (перестрибнути "калюжу", пролізти в "трубу") і біля фінішу імітують закриття крана (або торкаються картинки крана).
    • Обговорення: Коли ще потрібна ця суперсила? (Чистимо зуби, миємо руки).
    • Підсумок модуля: "Силу економії води опановано! Кожна краплина важлива!"

Модуль 3: "Суперсила Енерго-Захист!" (Проти Пожирача Енергії)

  1. Тренувальна вправа-гра "Світлофор Енергії":
    • Завдання: "Пожирач Енергії любить, коли все світиться даремно! Навчимося його контролювати!"
    • Дія: Вчитель показує картки: Зелена (кімната з людьми, прилади працюють – все ОК), Червона (порожня кімната, світло/ТВ увімкнені – ТРЕБА ВИМКНУТИ!). Діти реагують: на зелену – стоять спокійно, на червону – роблять рух "вимкнення" (клацання пальцями, плеск в долоні). Можна додати жовту картку (прилади в режимі очікування – теж споживають енергію, краще вимикати).
    • Підсумок модуля: "Тепер ви вмієте захищати енергію! Вимикайте зайве!"

Модуль 4: "Суперсила Щит Природи!" (Проти Забруднювача)

  1. Тренувальна вправа-симуляція "Операція 'Порятунок'":
    • Завдання: "Забруднювач атакує беззахисну рослинку/тварину 'сміттям'!"
    • Дія: Вчитель ставить у центр квітку або іграшку. Кілька "супергероїв" стають навколо, утворюючи "Щит". Інші діти (або вчитель) легко кидають паперові м'ячики ("сміття") в їхній бік, а "щит" намагається їх відбити або не пропустити до об'єкта захисту.
    • Обговорення: Як ще діє "Щит Природи"? (Не смітити, не ламати гілки, не ображати тварин, садити дерева).
    • Підсумок модуля: "Ви навчилися оберігати природу! Ваш Щит – це ваша турбота!"

IV. Творча майстерня Супергероїв (5-7 хв)

  1. Завдання "Мій Еко-Подвиг":
    • Діти малюють себе в образі супергероя, який виконує одну з тренованих дій (сортує сміття, закриває кран, вимикає світло, захищає рослину). (Або малюють свій вигаданий еко-гаджет).
    • Коротке представлення малюнків (за бажанням).

V. Випускний з Академії. Підсумок уроку (5-7 хв)

  1. Обговорення: "Які суперсили ми сьогодні тренували? Чи складно бути Еко-Супергероєм?" (Ні, це прості дії, які може робити кожен!).
  2. "Клятва Еко-Супергероя": Діти урочисто повторюють за вчителем просту клятву:
    • "Я – Еко-Супергерой! Обіцяю Планету любити! Сортувати сміття, воду й світло берегти, Рослинам і тваринам допомагати завжди!"
  3. Рефлексія: Вправа "Сигнал Супергероя". Якщо урок сподобався і вони готові діяти – показують свій супергеройський жест/емблему.
  4. Нагородження: Вручення символічних "дипломів" або наліпок "Еко-Супергерой".

VI. Домашнє завдання (практичне, за бажанням)

  • Для всіх: Розповісти вдома про свою нову "суперсилу" і показати її в дії (напр., простежити, щоб усі вимкнули світло). Намалювати комікс про свій перший еко-подвиг.
  • Для 3-4 класів: Придумати разом з батьками 1-2 нові "суперсили" (еко-звички) для своєї родини.

Адаптація:

  • 1-2 класи: Більше рухливих ігор, простіші правила, менше категорій сортування, акцент на діях "не смітити", "берегти водичку/світло", "любити тварин". Творче завдання – розфарбовування або простий малюнок.
  • 3-4 класи: Складніші варіанти ігор, більше обговорення "чому це важливо?", згадка про переробку, небезпечні відходи, Червону книгу. Творче завдання може включати опис або міні-проєкт.

Цей план використовує популярну серед дітей тему супергероїв, щоб зробити процес вивчення екологічних правил захопливим, позитивним та орієнтованим на дію.

Место в рейтинге новостей: 499 місце
Рейтинг: 0 из 5 на основе 1 оцінок
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:

Розміщуючи свою розробку в Педкласі, ви отримуєте:

  • визнання ваших знань, умінь і навичок;
  • зворотній зв'язок від спільноти освітян;
  • можливість використання матеріалів інших авторів;  
  • сертифікат про публікацію матеріалу;
Розмістити

Вам також може сподобатись

Показать больше

Подпишитесь на email рассылку!

Получайте актуальную информацию об образовании в Украине и за рубежом

x
x
Customer Type