Предмет
Екологія
Опубліковано:
Освітній портал op.ua
Автором статьи не является редакция сайта, поэтому
все его источники относятся к автору самой статьи
Опис матерiалу
Дата проведення: Близько 15 квітня 2025 р. Клас: 1-4 класи (завдання адаптовані) Тема: День екологічних знань: Тренуємо еко-суперсили для порятунку Планети!
Мета:
- Навчальна: Відзначити День екологічних знань через ігрову діяльність; сформувати уявлення про екологічні правила як про "суперсили", доступні кожному; навчити практичних дій (сортування сміття, економія ресурсів, дбайливе ставлення до природи) через тренувальні вправи; показати, що навіть маленькі дії мають велике значення.
- Розвивальна: Розвивати уяву, фантазію, фізичну активність, швидкість реакції, вміння працювати в команді; стимулювати креативне мислення (вигадування імен, гаджетів); розвивати дрібну моторику.
- Виховна: Виховувати активну життєву позицію, віру у власні сили, відповідальність за свої вчинки та їх вплив на довкілля; заохочувати до щоденних екологічних дій; формувати позитивний образ "захисника природи".
Тип уроку: Урок-гра, урок-тренінг, інтегрований урок.
Обладнання:
- Атрибути "супергероїв" (наліпки-емблеми, паперові браслети або маски, зроблені заздалегідь або на початку уроку).
- "Сигнал тривоги" (дзвіночок, коротка музична фраза).
- Картинки або фігурки уявних "еко-лиходіїв" ("Сміттєвий Монстр", "Марнотрат Води", "Пожирач Енергії", "Забруднювач").
- Матеріали для сортування (картки/предмети) та контейнери ("Силові поля для переробки").
- Матеріали для "водної" естафети (напр., картинки кранів, тазики/відра – символічно).
- Матеріали для "енергетичної" гри (картки з приладами/лампочками).
- М'які м'ячики або зім'ятий папір ("шкідливе сміття").
- Кімнатна рослина або іграшкова тваринка ("об'єкт захисту").
- Аркуші паперу, олівці, фломастери для творчого завдання.
- Символічні "дипломи" або медальки "Еко-Супергерой".
Хід уроку:
І. Організаційний момент. Ініціація Супергероїв (5-7 хв)
- Привітання.
- "Сигнал тривоги!": Вчитель вмикає сигнал. "Увага! Наша планета Земля у небезпеці! Їй загрожують Сміттєвий Монстр, Марнотрат Води та інші лиходії! Планеті терміново потрібні... Еко-Супергерої! Хто готовий вступити до нашої Академії?"
- Створення образу: Діти вигадують собі супергеройські імена (Капітан Чистота, Аква-Герл, Енерго-Мен, Флора, Фауна тощо). Вчитель роздає або допомагає зробити прості атрибути (емблеми, браслети). "Тепер ви – курсанти Академії Еко-Супергероїв!"
II. Мотивація навчальної діяльності (3-5 хв)
- Представлення "лиходіїв": Коротко показати картинки або описати, яку шкоду роблять "лиходії" (забруднюють, марнують ресурси).
- Постановка мети: "Сьогодні в нашій Академії ми будемо тренувати спеціальні суперсили, щоб дати відсіч цим лиходіям і врятувати нашу Планету! Кожна суперсила – це корисна еко-звичка! Готові до тренувань?"
III. Основна частина: Тренування Суперсил (20-25 хв)
(Кожен модуль – це тренування однієї "суперсили")
Модуль 1: "Суперсила Сортування!" (Проти Сміттєвого Монстра)
- Тренувальна вправа-гра "Знешкодь Сміттєвого Монстра":
- Завдання: "Монстр все переплутав! Треба швидко розкласти сміття по правильних контейнерах, щоб позбавити його сили!"
- Дія: Команди або окремі "супергерої" на швидкість сортують предмети/картки у відповідні контейнери ("Силові поля"). (Адаптація: 1-2 кл. – простіші категорії; 3-4 кл. – складніші, обговорення небезпечних відходів – батарейки, лампочки).
- Підсумок модуля: "Силу сортування здобуто! Тепер сміття не шкодитиме, а перетвориться на нові корисні речі!"
Модуль 2: "Суперсила Водо-Блискавка!" (Проти Марнотрата Води)
- Тренувальна вправа "Естафета 'Закрий Кран!'":
- Завдання: "Марнотрат Води повідкривав усі крани! Треба швидко їх закрити!"
- Дія: Діти шикуються в команди. По черзі долають прості перешкоди (перестрибнути "калюжу", пролізти в "трубу") і біля фінішу імітують закриття крана (або торкаються картинки крана).
- Обговорення: Коли ще потрібна ця суперсила? (Чистимо зуби, миємо руки).
- Підсумок модуля: "Силу економії води опановано! Кожна краплина важлива!"
Модуль 3: "Суперсила Енерго-Захист!" (Проти Пожирача Енергії)
- Тренувальна вправа-гра "Світлофор Енергії":
- Завдання: "Пожирач Енергії любить, коли все світиться даремно! Навчимося його контролювати!"
- Дія: Вчитель показує картки: Зелена (кімната з людьми, прилади працюють – все ОК), Червона (порожня кімната, світло/ТВ увімкнені – ТРЕБА ВИМКНУТИ!). Діти реагують: на зелену – стоять спокійно, на червону – роблять рух "вимкнення" (клацання пальцями, плеск в долоні). Можна додати жовту картку (прилади в режимі очікування – теж споживають енергію, краще вимикати).
- Підсумок модуля: "Тепер ви вмієте захищати енергію! Вимикайте зайве!"
Модуль 4: "Суперсила Щит Природи!" (Проти Забруднювача)
- Тренувальна вправа-симуляція "Операція 'Порятунок'":
- Завдання: "Забруднювач атакує беззахисну рослинку/тварину 'сміттям'!"
- Дія: Вчитель ставить у центр квітку або іграшку. Кілька "супергероїв" стають навколо, утворюючи "Щит". Інші діти (або вчитель) легко кидають паперові м'ячики ("сміття") в їхній бік, а "щит" намагається їх відбити або не пропустити до об'єкта захисту.
- Обговорення: Як ще діє "Щит Природи"? (Не смітити, не ламати гілки, не ображати тварин, садити дерева).
- Підсумок модуля: "Ви навчилися оберігати природу! Ваш Щит – це ваша турбота!"
IV. Творча майстерня Супергероїв (5-7 хв)
- Завдання "Мій Еко-Подвиг":
- Діти малюють себе в образі супергероя, який виконує одну з тренованих дій (сортує сміття, закриває кран, вимикає світло, захищає рослину). (Або малюють свій вигаданий еко-гаджет).
- Коротке представлення малюнків (за бажанням).
V. Випускний з Академії. Підсумок уроку (5-7 хв)
- Обговорення: "Які суперсили ми сьогодні тренували? Чи складно бути Еко-Супергероєм?" (Ні, це прості дії, які може робити кожен!).
- "Клятва Еко-Супергероя": Діти урочисто повторюють за вчителем просту клятву:
- "Я – Еко-Супергерой! Обіцяю Планету любити! Сортувати сміття, воду й світло берегти, Рослинам і тваринам допомагати завжди!"
- Рефлексія: Вправа "Сигнал Супергероя". Якщо урок сподобався і вони готові діяти – показують свій супергеройський жест/емблему.
- Нагородження: Вручення символічних "дипломів" або наліпок "Еко-Супергерой".
VI. Домашнє завдання (практичне, за бажанням)
- Для всіх: Розповісти вдома про свою нову "суперсилу" і показати її в дії (напр., простежити, щоб усі вимкнули світло). Намалювати комікс про свій перший еко-подвиг.
- Для 3-4 класів: Придумати разом з батьками 1-2 нові "суперсили" (еко-звички) для своєї родини.
Адаптація:
- 1-2 класи: Більше рухливих ігор, простіші правила, менше категорій сортування, акцент на діях "не смітити", "берегти водичку/світло", "любити тварин". Творче завдання – розфарбовування або простий малюнок.
- 3-4 класи: Складніші варіанти ігор, більше обговорення "чому це важливо?", згадка про переробку, небезпечні відходи, Червону книгу. Творче завдання може включати опис або міні-проєкт.
Цей план використовує популярну серед дітей тему супергероїв, щоб зробити процес вивчення екологічних правил захопливим, позитивним та орієнтованим на дію.
Место в рейтинге новостей: 499 місце
Рейтинг:
0 из 5
на основе 1 оцінок