Дерев’янчук О. Ю. Проектна діяльність на уроках української літератури / О. Ю. Дерев’янчук // Педагогічний пошук. - 2017. - № 3. - С. 21–25.
Анотація
Розкрито основні етапи залучення учнів до проектної діяльності, описано дії учнів щодо підготовки проектного продукту, наведено приклади фрагментів уроку з включенням результатів учнівських досліджень, оприлюднено весільні пісні с. Підріжжя Ковельського району, записані від старожилів села учасниками проекту «Обряд весілля та весільні пісні села Підріжжя».
Ключові слова: краєзнавство, проектна діяльність, жанр родинно-обрядової творчості, весільний обряд, весільні пісні.
Постановка проблеми. Реформування сучасної шкільної освіти України здійснюється на засадах нових цілей та впровадження інноваційних технологій. Однією з них, на думку науковців (І. Єрмаков, Є. Полат, С. Шевцова та ін.), є проектна. Зорієнтована на самостійну роботу учнів (індивідуальну, парну, групову), вона сприяє вирішенню освітніх, розвивальних і виховних завдань, які стоять перед учителем української мови та літератури. Проектування стає важливим компонентом життєдіяльності школярів, які ставлять перед собою ціль, знаходять шляхи реалізації задуму і втілюють його у життя. Покажемо це на прикладі фрагментів уроку з теми «Українське весілля – один із провідних жанрів родинно-обрядової творчості» з включенням результатів учнівських досліджень.
Назва проекту: «Обряд весілля та весільні пісні села Підріжжя»
Мета проекту: набуття досвіду проектної діяльності, розвиток дослідницьких навичок збору, аналізу та оформлення інформації, отриманої з уст місцевих жителів, створення проектного продукту та презентація його на уроці.
Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном