UA Рус

Життєва компетентність підлітків: сутність та особливості формування в умовах загальноосвітнього навчального закладу

02 жовтня 2020 2138 Друк
(0)
Опубліковано 31.03.2018
Цитування

Velykzhanina, D. (2018). Життєва компетентність підлітків: сутність та особливості формування в умовах загальноосвітнього навчального закладу, Social Work and Education, Vol. 5, No. 1., pp. 88-102.

Доступно в PDF
Опубліковано:
Освітній портал
Редакція сайту не є автором статті, тому всі його джерела належать автору самої статті

Зміст матеріалу

Анотація
У статті висвітлено пріоритетність реалізації та концептуальні ідеї компетентнісного підходу до освіти в Україні. Обґрунтовано актуальність формування життєвої компетентності підростаючого покоління в умовах сучасності. Результатом наукових розвідок виступає спроба розкрити сутність дефініції «життєва компетентність підлітків» як усвідомленого ними комплексу особистісних характеристик й здатностей щодо вияву відповідальної, самостійної, соціально зрілої поведінки в межах свого вікового розвитку; визначення першочергових та другорядних життєвих цілей і перспектив з розробкою варіативних планів їх досягнення; провадження власної життєдіяльності в контексті безперервного самовдосконалення як ключового сегменту особистісного розвитку. Окреслено соціально-педагогічний потенціал загальноосвітнього навчального закладу щодо створення комфортних умов для розвитку й становлення особистості кожного учня, формування ключових компетентностей для життя підлітків. Визначено необхідність концентрації педагогічних зусиль й організації соціально-педагогічної роботи з підлітками у школі за такими напрямками, як: сприяння їх позитивній соціалізації; формування потреби у безперервній самоосвіті, самореалізації в різних сферах життя, умінь обирати цілі, розробляти плани їх досягнення, здатності вирішувати життєві задачі різної складності; розвиток критичного мислення, самостійності, конкурентоспроможності, соціальної активності, ключових життєвих компетентностей. Зосереджено увагу на потребі професійної підготовки педагогічних кадрів, зокрема соціальних педагогів, до роботи з підлітками в умовах орієнтації сучасної школи на розвиток життєвої компетентності особистості дитини. Виділено технології соціально-педагогічної діяльності з підлітками в школі, які сприятимуть як формуванню життєвої компетентності молодого покоління, так і успішній реалізації компетентнісного підходу в освіті в цілому.

Ключові слова:
компетентність; життєва компетентність; підліток; загальноосвітній навчальний заклад; компетентнісний підхід до освіти; соціально-педагогічна діяльність; професійна компетентність соціальних педагогів.

Місце в рейтингу новин: 191 місце
Рейтинг: 0 из 5 на основе 0 оцінок
0.0
Актуальність і новизна:
Подача і оформлення матеріалу:

Розміщуючи свою розробку в Педкласі, ви отримуєте:

  • визнання ваших знань, умінь і навичок;
  • зворотній зв'язок від спільноти освітян;
  • можливість використання матеріалів інших авторів;  
  • сертифікат про публікацію матеріалу;
Розмістити

Вам також може сподобатись

Показати більше

Підпишіться на email розсилку!

Отримуйте тільки свіжу і цікаву інформацію про новини освіти в Україні та за кордоном

x
x
Статус користувача